AZ ÖNKÉNTESEK KÖZTÜNK ÉLNEK interjúsorozat #1 - Egy csurgói önkéntes véradó
2021. június 01. írta: Kultúrnasi

AZ ÖNKÉNTESEK KÖZTÜNK ÉLNEK interjúsorozat #1 - Egy csurgói önkéntes véradó

"adni a legjobb befektetés"

GÁL ANDREA ÖNKÉNTES VÉRADÓ - Andi fiával és párjával a Somogy megyei Csurgón él. Szakácsként dolgozik egy helyi kisvendéglőben. Nagyon szereti a szakmáját.  Negyvennégy éves. Rendszeres véradó.

 

ÖMÉ 2021 – Önkéntesség Magyarországi Éve

A kultúra mindent magában foglal, amelyet az ember maga teremt. Mondhatjuk, hogy a kultúránk általánosságban szokásaink és hagyományaink összessége. Az önkéntesség is kultúránk értékes alkotóeleme. Az egyén önkéntes énje pedig mi más lenne, mint az ő jobbik része?

 

Mikor adtál először vért életedben és milyen indíttatásból?

A testvérem, aki szintén rendszeres véradó, ösztökélt húsz éve. Megkérdezte egy napon: - Hugi nem jössz te is? És mentem. Azóta, ha tehetem, rendszeresen adok vért. Persze kihagyások vannak, mert egyes életesemények kizáró tényezők. Nem lehet vért adni például a terhesség alatt, után vagy egy műtét után bizonyos ideig. Most már azonban a nők is adhatnak évente négyszer vért, tehát volt és van alkalmam még bőven segíteni. Eddig 32 alkalommal adtam már vért.

 

A fiad büszke Rád? Esetleg a nyomdokaidba lép e téren?

Igen, nagyon büszke rám a fiam! Igaz, hogy fél a tűtől, de ez érthető, hiszen még csak tizennégy éves. Úgy gondolom, hogy ha idősebb lesz és látja a jó példát, idővel leküzdi a félelmét és ő is segíteni fog másokon.

 

Volt kellemetlen tapasztalatod a véradással kapcsolatban? Például rosszullét vagy fellépő vitaminhiány?

Semmilyen rossz tapasztalatom nem volt, soha nem voltam rosszul. Sőt! Inkább jól éreztem magam a véradások után.

 

Előfordult, hogy valamilyen okból kizártak a véradásból?

Egyszer zártak ki, mert nagyon alacsony volt a vérnyomásom. Talán keveset ittam. Fontos, hogy véradás előtt sok folyadékot igyunk és együnk rendesen!

 

A Te ajánlásodra adott már vért valaki?

Igen, ami nagy öröm nekem! Mindig mesélek arról az ismerőseimnek, hogy milyen jó érzés adni, segíteni másokon és akár életeket menteni a véradással.

 

Van ötleted, javaslatod, hogyan lehetne több embert véradásra buzdítani?

Sok helyen találkozom erre ösztönző hirdetésekkel, melyek hatásosak szerintem. Talán még több embert lehetne elérni olyan reklámokkal, melyben olyan embereket szólaltatnának meg, akik vért kaptak és ez elősegítette a felépülésüket.

 

Az önzetlen adás szerinted megtérül? Ha igen, milyen formában?

Már azzal megtérül minden egyes alkalommal, hogy alkalmas vagyok a véradásra, sikerül vért adnom és ott helyben is mindig, mindenki megköszöni a segítséget. Jó érzés. Amikor pedig jön az sms az Országos Vérellátó Szolgálattól, hogy kiszállították a véremet és hozzájárultam egy beteg gyógyulásához, megdobban a szív és az ismeretlen ismerősért is dobog. Ez a visszacsatolás remek dolog.

 

Végzel egyéb önkéntes tevékenységet is?

Szülői munkaközösségi tag vagyok a fiam iskolájában nyolc éve. Segítem a fiam osztályát, a pedagógusokat, aktívan részt veszek az iskolai rendezvények szervezésében, lebonyolításában.

 

+ 1 Kultúrnasi kérdés

Mit olvasol éppen vagy tervezel olvasni?

Nagyon szeretem Robin Cook orvosi krimijeit, bár manapság sajnos kevés időm van olvasni.

 

kép forrása: net

 

Véradási kisokos

A vér ma még semmivel sem helyettesíthető, így országunk vérellátását biztosítva, különösen fontos a vér folyamatos utánpótlása.


Véradásra jelentkezhet, aki
- elmúlt 18 és még nem nincs 65 éves,
- megfelelő a súlya (50kg+) és
- egészséges.

 

Bővebb információk:

https://www.veradas.hu/

https://www.ovsz.hu/hu/hogyan-zajlik-egy-veradas

 

Véradó helyszínek és időpontfoglalás:
https://www.ovsz.hu/hol-adhatok-vert

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturnasi.blog.hu/api/trackback/id/tr7916578510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása